piątek, 3 listopada 2017

Oryginalna i ekologiczna dekoracja na cmentarz, którą wykonasz samemu


Dzień Wszystkich Świętych jest okazją do chwili zadumy nad naszym zabieganym życiem oraz wspomnieniem tych, którzy odeszli. 

Poza niezmiernie ważną sferą duchową pozostają jeszcze sprawy przyziemne związane z udekorowaniem grobów. Co roku stragany przed cmentarzami są przepełnione kwiatami, gotowymi stroikami i zniczami. Zmieniają się nieznacznie trendy i obowiązująca kolorystyka. Jednak wybór między kwiatami żywymi a sztucznymi jest niezmienny, to zupełnie tak jak z choinką na gwiazdkę. Nie przemawiają do mnie stroiki ze sztucznych kwiatów i liści. Stawiam na dekoracje z żywych kwiatów uzupełnione liśćmi roślin zimozielonych. Kwiaty możemy bez problemu kupić w każdej kwiaciarni, a zielone dodatki są dostępne na wyciągnięcie ręki, jeśli mamy ogród, działkę, balkon albo sąsiadów. Co ważniejsze powstający odpad będzie w całości biodegradowalny. 

dekoracja na cmentarz, fot. oazazieleni.pl 

W tym roku do kompozycji wybrałam chryzantemy igiełkowe, bardzo je lubię za ich delikatne kwiaty. Dominuje w niej kolor kremowo-żółty, a dodatkiem jest ciemniejszy żółty i zielonkawy. Uzupełnienie i jednocześnie kontrast dla jasnych kwiatów stanowi masa ciemnej zieleni roślin zimozielonych z ogrodu.

Stelażem kompozycji jest czarna doniczka, która wcześniej była pojemnikiem dla uprawy krzewów, więc jest recykling. Doniczkę wypełniłam ziemią, można również piaskiem. Na doniczce umieściłam wianek jodłowy dla uzyskania efektu lepszego wypełnienia i zakrycia doniczki od góry. W środku ułożyłam kwiaty, a miejsce między nimi wypełniłam zimozielonymi liśćmi. Obowiązkowo mahonią i trzmieliną Fortune'a. Pierwszy raz w kompozycji wykorzystałam suchodrzew chiński - niski krzew okrywowy o przewisającym pokroju. Jego długie, giętkie pędy świetnie nadają się do wyplatania wianków i jako wypełnienie dekoracji. Ma też kilka fioletowych owoców, które jeszcze zostały na pędach. Na końcu doniczkę zamaskowałam wiankiem z suchodrzewu i bluszczu oraz liśćmi mahonii i ciemierników, które wyglądają niczym egzotyczne facje w bukietach. 


fioletowe owoce suchodrzewu chińskiego, fot. oazazieleni.pl

stroik  w czasie układania, fot. oazazieleni.pl
mahonia i ciemiernik, fot. oazazieleni.pl

doniczka przed osłonięciem, fot. oazazieleni.pl