poniedziałek, 14 marca 2016

Oaza Zieleni ma już 4 lata

Minęły cztery lata odkąd zdecydowałam się założyć bloga i rozpocząć pisanie na zielone tematy. Może nie jest to jakaś okrągła rocznica wymagająca hucznych obchodów, ale z pewnością warta chociaż krótkiej wzmianki na ten temat. Rozpoczęło się i tu z pewnością nie będę oryginalna, od udzielania porad, które przeważnie dotyczyły pielęgnacji ogrodów. Później pojawiły się inspiracje, przykłady realizacji oraz cześć projektowa i relacje z wycieczek po niezwykłych ogrodach. Nie powiem, pisanie i dzielenie się własnymi doświadczeniami sprawia mi tą dużą radość, ale najbardziej cieszycie mnie Wy, czyli osoby odwiedzające moją stronę. To dzięki Waszym wizytom mobilizuję się do dalszej pracy i szukania pomysłów na kolejne artykuły i reportaże. Dziękuję!

Osteospermum z rodziny astrowatych potocznie zwane stokrotką albo gerberą afrykańską

Mając podgląd na najczęściej czytane wpisy, widzę, że często szukacie u mnie odpowiedzi na tematy związane ze wszelkiego rodzaju zwalczaniem...
- zwalczanie chwastów w ogrodzie - w czasie, kiedy coraz więcej mówimy o szkodliwym działaniu glifosatu, musimy świadomie stosować herbicydy;
- zwalczenie chwastów w trawniku - chwasty w trawnikach mogą stać się prawdziwą zmorą właścicieli ogrodów, jednak prawdziwym kluczem do sukcesu jest właściwie pielęgnowany trawnik;
- mech w trawniku - jak usunąć - walkę z mchem łatwiej wygramy mając dobrze napowietrzony i nawieziony trawnik;
- czarna plamistość róży - zwalczanie - proste sposoby poprawiające kondycję róż.

Wielką popularnością cieszy się: modrzew szczepiony na pniu - niezwykły iglak, gdzie przedstawiam piękne odmiany szczepionych modrzewi, które warto mieć w swoim ogrodzie. Inne często odwiedzane wpisy o ciekawych roślinach to: 
- moda na pstrokacizny - drzewa i krzewy o biało-zielonych liściach
- funkie - odmiany o przebarwionych liściach.

Inspirujące rośliny możecie też wyszukać w dwóch cyklach: TOP 3 i Modne Odmiany.

A wiele innych niezwykłych roślin, które ozdobią i ożywią Wasz ogród znajdziecie jeszcze tutaj.

Cieszy mnie fakt, że często szukacie w Oazie Zieleni również inspiracji dotyczących projektowania ogrodów.
Więcej ogrodowych inspiracji wyszperacie tutaj.

projekt ogrodu - wąski pas przy domu

Powyższe inspiracje możecie wcielić w życie w części - zakładanie ogrodu.

Jeśli nie macie własnych ogrodów, nie szkodzi. Znajdziecie u mnie również sporą dawkę inspiracji na temat balkonów i tarasów:

kosodrzewina, laurowiśnia, trzmielina Fortune'a, wrzosy w donicy

Nie samą pracą w ogrodzie jednak człowiek żyje, wielką moją pasją są wycieczki po ciekawych ogrodach i parkach, a relacjami z nich mogę się z Wami dzielić.

Arboretum w Kórniku
Praga, Vrtbovská zahrada

Co roku odwiedzam targi Gardenia i staram się przekazać z nich jak najciekawszą relację. A tym roku udało mi się wreszcie poznać kolegów i koleżanki z ogrodowej blogosfery, co także było dla mnie niezwykłym doświadczeniem i już niedługo zaowocuje kolejnymi wpisami.

Przez te kilka lat udało mi się nawiązać współpracę z kilkoma branżowymi podmiotami: Inspirowani Naturą, A&M Kałuzińscy Szkółka Polskie Korzenie - cykl Modne Odmiany, czy Garden&Trends, gdzie miałam przyjemność kilka razy publikować moje teksty, a wkrótce pojawią się kolejne.